onsdag 9 februari 2011

Svidande axlar och Shiatsu i världsklass

Tillbaka till temat planering så kan jag bara konstatera att gårdagens övningar ställde till det lite för mig idag. Hade egentligen tänkt sätta ryck på 60kg men axelstabiliteten kändes inte i form för det.

Det blev:
- Uppvärmning: BWU
- 5 set ryck på 40kg: 8-5-6-5-5
- 5varv av: hang power clean 60kg & HSPU: 5/3-5/3-5/2-5/2-4/1
- 5varv av: press 40kg & paralellrodd grupperat: 5/5-5/5-5/5-5/5-5/5

Skrämmande svag i HSPU, måste lägga fokus på pressar etc, helst utan att tappa för mycket i dragövningarna.

På eftermiddagen besökte jag min gode vän Jeremy för en fantastisk Shiatsubehandling, hände massor i både kropp och skäl - nu har jag fått bra mat i magen och det är sömn som gäller.
Rekommenderar varmt Jeremys hjälp till alla som känner sig slitna eller blockerade nånstans!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar