tisdag 25 januari 2011

Samma gamla visa - sååå trött!!!

Hur kommer det sig att det är så lätt att vagga in sig i säkerhet, lura sig att tro att "det är lugnt" och tappa uppmärksamheten på dom små detaljerna så att det "helt plötsligt"....?

Jepp, jag gjorde det igen....allt flöt på, kosten bra och utan neurotiska inslag, träningen funkade, sömnen var god och oftast riklig och jag mådde som en prins;-)
Sen började det halka lite på kostsidan, 90/10-regeln blev till 80/20 blev till 70/30 och insikten dröjde att varken 70/30 eller 80/20 är bra nog
Slarvet fortsätter och slutar med att dom första symtomen på en förkylning ignoreras, jag tränar på, blir risig och tvungen att vila (konstigt att det inte funkade att köra på den här gången heller...) och till slut kan jag bara konstatera att det enda som jag gjort riktigt bra dom senaste tre veckorna är att jag konsekvent hållit spannmål och baljväxter borta ur kosten, tagit det hyggligt lugnt med sockret (inga orgier) och tog kroppens signaler på allvar innan jag blev tvungen att stanna hemma från jobbet...

Resultat:
- 81cm i midjemått (ca 4 över trivsel)
- drygt 9% kroppsfett (konsekvent <7% är ett mål)
- svag som en satans kattunge på träningen (fick pausa under jumpsquats redan 3:e varvet)
- tecken på tidig binjureutmattning
- sockersug
- lagom irriterad på mig själv

Åtgärder:
- åter tillbaka till striktare paleo (sen igår)
- mer noga med sömnen
- beställt tid hos min akupunktör/shiatsuterapeut/landets grymmaste energikille Jeremy Halpin
- kostplan/dag: minst 2gprotein/kg kroppsvikt, minst 1kg grönsaker, 10g EPA/DHA, 2000IU vitamin D, 750mg magnesium, ett sjysst multivitamin just in case...
- IF fram till lunch om jag inte är hungrig
- träning/vecka: 2-3 metcon (max 20-25 min), 2-3 styrka, 2-3 KB, massor av JM och annan lugn rörlighetsträning, fokus på kvalitet framför volym!
- bestämma tid med Mads för teknikträning

Så till dagens pass:
Uppvärmning:
JM: bäcken, länd, höft, bröstrygg, skuldra, axel, nacke
10varv av: Komplex rörlighet enl MAC
3varv av: 20x OHS m. pinne & 10x/sida jumping split squat

Cirkel, 45/15, 4varv:
Jump Squats
Planka på boll
KB Sving 40kg
Kobra
BB Spinn 17kg
Jack knife på boll

Rörlighet:
Bäcken/länd
Höft/säte
Bröstrygg/skuldra

Och därmed god natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar