torsdag 26 maj 2011

Det går framåt...

Härligt när allt funkar och det går åt rätt håll...

Jag var lite missnöjd med min diciplin ffa på kostsidan så förra måndagen hittade jag en riktigt bra hävstång:

Vi känner alla någon som inte är rädd för att hålla oss ansvariga för det vi sagt att vi ska göra och en av dessa människor i mitt liv är Janne.
Så i måndags förra veckan lovade jag mig själv inför honom att springa halvmaraton i höst om jag inte ligger under 6% kroppsfett den 7/6 eller tidigare...
Det tog skruv, har gått från drygt 8% till strax över 6% på knappt 10 dagar;-)!!!
Kul när vi hittar rätt hävstång på oss själva....

Körde ett vansinnigt kul pass med Martin igår som helt enkelt byggde på att vi vilade under tiden den andre körde ett set, jobbigt och ruskigt motiverande.

Uppvärmning:
- 10/sida open hand clean 16kg KB
- Thruster 20kg: 10
- Thruster 30kg: 10
- Thruster 40kg: 10
- Thruster 50kg: 10
- Thruster 55kg: 6

Sen blev det:
- 5varv Pushups med 20kg skivvikt till max, bort med skivan och fylla på till 10 reps
- 5varv Brutal bänk: 16, 13, 9, 7, 6
- 10varv Pullups: 20, 12, 10, 8, 6, 5, 6, 6, 6, 5 (tappade greppet på första...)

Till sist:
- 2x10 Snatch Balance 40kg
- 5min balans i handstående

Fick en hemmakväll och la mig tidigt (strax efter 22...) superskönt att verkligen sova ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar