måndag 26 september 2011

Long time.....

Nu var det länge sen jag orkade skriva in nåt på bloggen... Sommaren 2011 blev en lång följd av skador, inställda tävlingsförberedelser, identitetskris, kostkatastrof, rehab, katastrofal golf mm Tack och lov gick allt fantastiskt bra i jobbet sådet fanns alltid nåt att trösta sig med! Nu tror jag att jag tagit mig ur det värsta, i alla fall orkar jag inte med nån mer självömkan, chips-, godis- &glassfrosseri och se formen bli sämre och sämre... Dags att ta tag i saker och ting och första steget blev en detox fasta med Metegnics Ulter Clear+ PH, just kommit in på fjärde dagen och det funkar riktigt bra. Planen är att köra 10 dar med enbart detta men jag kommer inte att forcera om det blir riktigt jobbigt utan då lägger vi till lite fisk och grönsaker;-), än så länge funkar det bra. Kort OL pass igår: JM Bröstrygg, skuldror 2varv av 10press, 10OHS, 10HPC Snatch 30kg: 5/5/5 HPC 50kg: 5/5/5 Jerk 40kg: 5/5/5 Första passet med nya lyftarskorna, balansen var så annorlunda mot five fingers att jag landade på röven i första snatchen;-) - sen gick det bättre. Tekniken kändes ok och jag hade nog kunnat gå betydligt tyngre...men en sak i taget - nästa PR får vänta tills kroppen känns bekväm med det! Tjingeling

1 kommentar:

  1. Härligt att du är igång igen!!
    Skitbra att du investerat i lyftarskor, jaa, det kan kännas lite annorlunda i början... ;-)

    Efter allt kan du nu bara bli bättre och starkare!!

    //Kram Stina

    SvaraRadera