torsdag 3 mars 2011

Äntligen träning igen

I måndags lyssnade jag på kroppen, accepterade att besvikelse kan sätta sig fysiskt
I tisdags kände jag inte för att träna men lyssnade på egot istället, la upp ett program jag verkligen velat köra ett tag och ... sträckte mig mellan skulderbladen på UPPVÄRMNINGEN - nästan för pinsamt för att erkänna;-)
Igår blev det promenerande från möte till möte: Bromma - Hägersten - City - Vasastan - Bromma! Härligt med frisk luft och fint väder när planeringen tillåter.
Dessutom en försvarlig mängd liniment, en magnetplatta på ryggen och oräkneliga små rehabstunder med rörelseträning

Så i förmiddags fick jag en riktigt klockren justering i över bröstryggen av min kollega Lotta, höll igång rörligheten under dan och programmerade passet för att belasta området minimalt.

Uppvärmning, 3varv av:
- 25 Squats
- 25 Jumping Jacks
- 25 Seal Jacks
- 25 Split Jacks

Back 2 back:
- 3varv av:10/sida Bulgarian Split Squats på boll & 10/sida Spiderman Plank
- 3varv av:10 Jump Squats & 10 OH Situps m. 10kg platta
- 3varv av:10 Shoulder Bridge på boll & 10 Pushups m. fötter på boll

Bålstabilitet, 3varv av:
- 30sek Planka
- 30sek Kobra
- 30sek Sidplanka hö
- 30sek Sidplanka vä

Rörlighet
- McKenzie variationer
- Bakre kedjan
- Utsida höft
- Höftböjare och framsida lår

Kändes djävligt bra, skön ansträngningsgrad genom hela passet, aldrig i närheten av riktigt jobbigt men heller aldrig "lamt";-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar