onsdag 8 december 2010

Jobb, jobb, jobb...

Får ta mig i kragen och skriva nåt snabbt i alla fall trots mycket att göra... Håller knappt 20 timmar Revolving på Axelsons denna vecka på toppen av mitt vanliga schema så speciellt mkt tid blir det inte över;-)
Träningen har varit lugn senaste dagarna - lite tung rehab för axlarna i söndags samt ett extrapass marklyft med Jonna och Stina (tack för korrigeringarna!)
Måndag morgon ett soft gympass och vila resten av dagen
Igår blev det genrep inför KB SM: fick ihop 168 clean&jerk på 10 min och det känns som om jag borde kunna klämma fram ett par till så det ser bra ut
Vikten ligger idag på 80,3 kg så helt plötsligt känns det helt realistiskt att jag tävlar i -80kg, måste erkänna att jag var lite tveksam för 2 veckor och drygt två kilo sedan;-)
Kosten blir mer och mer Paleo, nu har jag till och med glömt att köpa mjölk sen ett par dar tillbaka och överlever så här långt...
Inser att jag av ren gammal vana kommer att dricka kaffe med mjölk hos Kristoffer på skolan men jag ska bara vara där tom fredag, sen får det bli "cold turkey" på mjölkprodukterna också
Ska bli djävligt spännande att se om det ger nåt - bara att skippa spannmål och baljväxter till 100% (istället för 95%) i en vecka har gett mer än jag nånsin kunnat tro. Tragiskt att jag måste ha gått med en låggradig inflammation i kroppen så länge utan att ens veta om det.......

Bättre och bättre / C

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat med marklyften i helgen Claes! Kul at du märker sådan skillnad mellan nästan-paleo och strikt-paleo. Om du tror att du har en låggradig inflammation i kroppen tycker jag du ska öka fiskoljeintaget markant! Kolla här: http://whole9life.com/fish-oil/
    Billig fiskolja hittar du på gymvaruhuset - Omega FX i 10-pack :)

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Har insett att jag behöver en bit över 10g EPA & DHA om dan under en period...kommer att köra flytande för att slippa alla "kapselrapar";-)

    På måndag går jag 100% - inget spannmål, inga baljväxter, inga mjölkprodukter och ingen frukt på 30 dar...
    Nån som vet var jag kan hitta mandelmjölk i stan?

    / C

    SvaraRadera