måndag 27 december 2010

Ryck och cirkel

Efter gårdagens svullande vid julbordet var frukost innan träningen idag inte ens att tänka på, blev inte ens hungrig efter passet utan väntade till lunch med mat...

Själva morgonpasset blev behagligt och följdes av en sen förmiddagspromenad på närmare en timme.

- Burgener WU
- Ryck 40kg 2x5
- Ryck 45kg 3x3
- Ryck 50kg 4x1 (med två missar däremellan)- nåt stämmer inte i timingen, måste be Stina el Jonna kolla....

Cirkel 21/15/9:
- Pullups
- Pushups
- Hanging Power Clean 50kg
- OH Situp 16kg KB

Stressade inte men kollade klockan och slutade på lite drygt 14:30

Omelett med spenat, röd paprika och vitlök, ett par skivor julskinka, en avokade och en tomat blev en sjysst lunch.....

3 kommentarer:

  1. Var försiktig så att du inte nöter in felaktig teknik i rycken Claes! Det är ett helvete att justera. Jag är inte hemma förrän till helgen, och Stina vet jag inte vad hon gör... Fast jag tycker gott du kan kosta på dig en PT-timme med Mads på Nordic. Då kan du köra igenom alla de teknikövningar du behöver hjälp med! Hör av dig i så fall så får du hans nummer!

    SvaraRadera
  2. Du skulle lära dig så mycket på CFN, värt att investera i nåtra timmar!!
    Vi ses imorgon!!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!

    Jag tar gärna numret till Mads, känner själv att det finns en risk att det blir fel om jag inte korrigerar omgående. Kan ju inte låta bli att testa själv i vilket fall och jag minns rätt väl hur det gick när jag började köra KB utan nån sjysst handledning;-)

    Ses imorrn, Stina - det blir en snäll KB cirkel;-)
    Kram / C

    SvaraRadera