lördag 4 december 2010

Ömma ben och en skrattretande marknad.....

Bara att erkänna - mitt "lätta" styrkepass igår ballade ur på riktigt nånstans efter 5x10 Squats m. 90kg, OHS där jag jobbade mig upp till en åtta m. 55kg eller dom 4 seten thrusters med 50kg. Definitivt var det förmodligen rätt mkt overkill att varva chins med pistols på låda som avslutning...mina ben gjorde riktigt ont idag och det släppte inte under promenaden till stan.
Var inne på skolan i 2 timmar och körde en komprimerad starta eget lektion för Naturkosmetologerna - kändes som det gick riktigt bra trots den knappa tiden
Undrlättar verkligen att ha med fokuserade och motiverade människor att göra - bravo tjejer!
Samma sak med massageklassen jag jobbade med torsdag och fredag, grymt bra drag i klassen, inget tjafs utan alla jobbar på bra. Ser riktigt fram emot att köra vidare med dem i nästa vecka!

Sen efter en sjysst långfika hos Kristoffer på Axelsons kafé traskade jag upp till Tessinparken för att besöka Bondens julmarknad - vilket skämt...5 små försäljningsstånd varav ett sålde laxprodukter från fiskar som var lika odlade som en påse vetemjöl
Trist att det ska va enklare att hitta ekologiska och närproducerade produkter på ett vanligt Konsum än på "Bondens egen marknad"....

Nåja, dagen fick en sjysst avslutning med ett besök på Siam House och en riktigt bra klassisk Thaimassage. Terapeuten kunde sitt jobb och var elak på rätt sätt, mina lätt träningsömma muskler blev tacksamma och jag kommer att sova gott inatt
Inte minst efter en hög wokad broccoli, lök och vitlök samtt ett par smarriga köttfärsbiffar;-)
Den här veckan har gott riktigt bra i Paleons tecken, en och annan chokladbit anser jag va ok och annars är det mjölken i kaffet som är min svaga punkt - intalar mig att det inte kan vara så farligt men det känns som att det mest är en tidsfråga innan jag kör helt "rent" nån månad för att se om det gör nån skillnad
Just nu ligger fokus mest på att få vikten under 80kg inför SM nästa helg, därefter blir det till att lägga på lite massa runt skuldrorna, målet till början av januari är 82kg med 4% kroppfettt så utrymmet för misstag är minimalt...;-)

2 kommentarer:

  1. Det anses generell godtagbart att ha ekologisk grädde i kaffet, men mjölken bör förkastas! Du kan ju även prova att ha kokosmjölk i, vissa kör den varianten :)

    SvaraRadera
  2. ICA Alvik hade slut på ekogrädde just idag.... Tar tag i det så snart jag hittar och gör ett seriöst försök att vänja mig vid smaken - annars funkar det ju utan i kaffet också.
    Dock inga fler inskränkningar innan nästa helg, kroppen skall få fokusera på att prestera inte avgifta - efter lördag är det en annan femma.
    Hänger Du på lite superstrikt paleo?

    Kram / C

    SvaraRadera